Geen accountactivatie voor SSO (read-only) users (nu omslachtige procedure)
Planned- What is your wish?
Als ik een alleen-lezen gebruiker toevoeg aan BD, met een single sign on oplossing, dan wil ik niet dat de gebruiker ook nog via e-mail moet activeren, maar gewoon direct moet kunnen inloggen.
- Why do you want this wish?
Nu moeten we mensen instrueren hoe ze moeten activeren, terwijl ze maar beperkt gebruik willen maken van BD en ook dat scherm met extra info niet willen invullen.
- Do you have a workaround? And if so, what is it?
Nee.
- How would you ideally solve the problem?
Toevoegen gebruiker (bij SSO) en rol (default: Read Only). Gebruiker heeft direct toegang.
- How big is the wish on a scale from 1 to 5? (1 = it would be nice, but definitely not necessary, and 5 = I cannot work another day without it).
4
-
Official comment
Hi Roeland Loggen and Maria Suurmond,
Thanks for your comments here, and your question during the Q1 recap webinar yesterday, Maria.
As Ameya elaborated on the topic yesterday, we do agree with you on the issue the current procedure brings. That's why we have put the item on our roadmap for improvement, with a projected release in Q3.
I hope that answers your question, let us know if you have any other questions about this topic.
-
Ja, weer kudos voor Roeland!
Ben toch blij dat Roeland de tijd heeft genomen ook veel van mijn wensen (waar ik niet aan toekom om ze in te sturen) instuurt!
0 -
Dank je Arnoud! Herkenbaar, ik had ook een hele lijst opgespaard :-)
0 -
En geen reactie VB
0 -
We willen users direct autoriseren via automatic user provisioning wanneer zij in dienst komen, maar doen dit niet omdat we niet willen dat een medewerker die in dienst komt een mail vanuit BlueDolphin krijgt.
0 -
any updates on the planning for this?
0
Please sign in to leave a comment.
Comments
6 comments