Outage Wednesday March 16th 2022
Outage Wednesday March 16th 2022
Dear customers,
As you might have noticed, on Wednesday 16th March we experienced a short outage with BlueDolphin. The outage began at approximately 10:13 am and lasted until 11:22 am. This outage was caused by the Microsoft software used for authenticating users: Azure B2C. The Azure B2C service in Europe failed and products using this software in Europe were hit by this outage. Authentication is the first step needed to gain access to the BlueDolphin application. Since this was temporarily unavailable, users were not able to login and therefore not able to use the BlueDolphin application.
Microsoft has stated the root cause of this outage, the mitigation, and next steps in this article Azure status history | Microsoft Azure. If you have any questions after reading this information, please let us know.
We are updating our procedures in order to proactively inform our customers when such an incident occurs in the future. Once we have this in place, we will inform you about this.
NL:
Beste klant,
Zoals u wellicht heeft gemerkt hebben wij op woensdag 16 maart een korte storing gehad bij BlueDolphin. De storing begon om ongeveer 10:13 uur en duurde tot 11:22 uur. Deze storing is veroorzaakt door de Microsoft-software die wordt gebruikt voor het verifiëren van gebruikers: Azure B2C. De Azure B2C-service in Europa is tijdelijk niet beschikbaar geweest en producten die deze software in Europa gebruiken werden getroffen door deze storing. Authenticatie is de eerste stap die nodig is om toegang te krijgen tot de BlueDolphin-applicatie. Omdat deze tijdelijk niet beschikbaar was, konden gebruikers niet inloggen en dus geen gebruik maken van de BlueDolphin applicatie.
Microsoft heeft de oorzaak van deze storing, de oplossing en de volgende stappen in dit artikel vermeld Azure status history | Microsoft Azure. Mocht u na het lezen van deze informatie nog vragen hebben, laat het ons dan weten.
We actualiseren onze procedures om onze klanten proactief te informeren wanneer een dergelijk incident zich in de toekomst voordoet. Zodra wij hier meer informatie over hebben zullen wij deze met u delen.
Please sign in to leave a comment.
Comments
0 comments