Naar de hoofdinhoud

Object toevoegen

Jetmir Abdija avatar
Geschreven door Jetmir Abdija
Meer dan 4 maanden geleden bijgewerkt

Objecten voeg je toe door vanuit de onderstaande balk een BPMN object slepen naar de bruikbare swimlane:

mceclip0.png
object_toevoegen.gif

Op het moment dat je een object hebt toegevoegd ontstaan er meerder opties:

werkset_bpmn_linker_contextmenu.png

Actie

Beschrijving

werkset_bpmn_koppel_element.PNG

Hiermee kan je het BPMN element koppelen aan een Archimate object uit de database. Handig voor:

- Laten zien welk Archimate 'Business Proces' bedoeld wordt met een BPMN Call Activity.

- Laten zien welk Applicatie gebruikt wordt door een BPMN taak

werkset_bpmn_type_icoon.PNG

Met deze knop kan je

  • De markers op een BPMN element aan/uit zetten

  • De type van een element aanpassen:

werkset_bpmn_type.PNG
werkset_bpmn_quick_draw.PNG

Hiermee kan je snel verder tekenen. Als je een keuze maakt uit het opengeklapte menu, dan zal het systeem een nieuw element van het aangeklikte type op de werkset zetten en automatisch een sequenceflow er naar toe leggen vanaf het huidige element.

Relatie tool. Met deze actie kan je via de relatie tool een flow leggen naar een ander element.

Element verwijderen. Met deze actie kan je het geselecteerde element verwijderen.

BPMN werksets

Actie

Omschrijving

Open object

Als het BPMN gekoppeld is aan een Archimate object, dan wordt dat object geopend. Je verlaat de werkset.

Was dit een antwoord op uw vraag?